W okresie od 13.11.2018 roku do 20.11.2018 roku uczestnicy programu edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować” realizowali trzy zadania o charakterze programistycznym związane z 100 rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości.
Celem przygotowanych przez „EduSense” i „Kodowanie na dywanie Anna Świć” zadań było: rozbudzanie postawy patriotycznej u dzieci, poszerzenie ich wiadomości na temat historii Polski, wprowadzenie elementów kodowania do codziennych zajęć dydaktycznych, dzielenie się wiedzą, doświadczeniami i dobrymi praktykami przez nauczycieli.
Przedszkolaki ze Skibniewa zrealizowały wszystkie przygotowane przez organizatorów zadania:
-Jestem Polką, jestem Polakiem - co to dla mnie znaczy? Tworzymy kod z naszymi wartościami.
-Zakodowane flagi - Polska i jej sąsiedzi.
-Znam swój kraj - gra planszowa i gra z wykorzystaniem robotów Ozobot.
Podczas realizacji zadań dzieci rozmawiały o tym, co to znaczy, że ktoś jest Polakiem i co oznacza ich zdaniem słowo patriota. Układały godło i mapę konturową Polski z interaktywnych puzzli. Szukały na mapie Europy Polski i sąsiadujących z nią państwa. Ustalały, która flaga należy do którego z państw. Układały na macie godło zakodowane za pomocą danych z osi współrzędnych. Stworzyły kod prowadzący do mety przez wszystkie polskie symbole narodowe. Pokolorowały w kartach pracy zakodowane godła, flagi i mapy Polski. W grę „Znam swój kraj” przedszkolaki grały z zaproszonymi gośćmi przez 2 dni. Jednego dnia gościły na zajęciach panią Kasię i dzieci ze szkoły w Nowej Wsi. Przyjechali oni do Skibniewa z Ozobotem, który losował kategorię i numery pytań. Wszystkie pytania dotyczyły Polski, jej historii, tradycji, literatury, sławnych Polaków, itp. Drugiego dnia przedszkolaki grały w grę „Znam swój kraj” w wersji planszowej z uczniami klasy II. Zamiast maty wykorzystywały tablicę interaktywną. Podzieleni na 4 zespoły uczniowieodpowiadali na wylosowane pytania. Wszyscy bawili się wspaniale.