23 kwietnia 2018 r. uczniowie klasy III gimnazjum wzięli udział w Dniu Otwartym, jaki zorganizowały sokołowskie szkoły ponadgimnazjalne: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wł. St. Reymonta, Zespół Szkół Nr1 im. K. K. Baczyńskiego oraz I Liceum Ogólnokształcące im. M. Skłodowskiej- Curie. Każda szkoła zaprezentowała swoją ofertę kształcenia na rok szkolny 2018/2019 oraz regulamin rekrutacji. Przygotowane przez szkoły programy pozwoliły gimnazjalistom na poznanie "od kuchni” różnych kierunków kształcenia.
W rolę przewodników po szkołach wcielili się nauczyciele i uczniowie. Poza prezentacjami, obrazującymi specyfikę poszczególnych kierunków, przygotowano wiele pokazów i niespodzianek oraz występy grup teatralnych i szkolnych zespołów muzycznych, zachęcając gimnazjalistów do wyboru szkoły także możliwością rozwijania swoich zainteresowań i pasji.
Mamy nadzieję, że bogata oferta zaprezentowana przez sokołowskie szkoły ułatwi naszym uczniom podjęcie decyzji o wyborze dalszego kierunku kształcenia.
25 kwietnia 2018 r. uczniowie klasy III gimnazjum uczestniczyli w Dniu Otwartym zorganizowanym przez Zespół Szkół w Kosowie Lackim. Szkoła zaprezentowała swoją bazę, wyposażenie wojskowe i atrakcyjne pomoce dydaktyczne, organizując warsztaty chemiczne oraz warsztaty obsługi i wykorzystania drukarki i długopisu 3D. Gimnazjaliści poznali możliwości robota i monitora interaktywnego oraz sprawdzili swoją znajomość zasad ortograficznych podczas dyktanda przygotowanego z wykorzystaniem zestawu do zdalnego sterowania. Biblioteka szkolna pochwaliła się nowoczesnym systemem wypożyczeń z wykorzystaniem czytnika kodów kreskowych i zdalnego dostępu do katalogów.
Jedną z wielu propozycji Dnia Otwartego był pokaz karate przygotowany przez absolwentkę Liceum Ogólnokształcącego w Kosowie Lackim. Gimnazjaliści mieli okazję skosztować zapiekanek w kawiarence szkolnej oraz grochówki z prawdziwej kuchni wojskowej.
Gościem specjalnym Dnia Otwartego była pani Katarzyna Rodzik Maliszewska, Mistrzyni Polski Bikini Fitness 2018, medalistka międzynarodowych zawodów Diamond Cup Malta, instruktorka i właścicielka firmy w Warszawie, która próbowała przekonać gimnazjalistów, że warto mieć marzenia.
W czwartek 15 lutego 2018 roku uczniowie kl. III gimnazjum odpowiedzieli na zaproszenie dyrekcji Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Władysława Stanisława Reymonta w Sokołowie Podlaskim i wzięli udział w dniu otwartym, którego celem było zapoznanie z ofertą edukacyjną szkoły i zachęcenie gimnazjalistów do podjęcia nauki w "Rolniku".
Już po przekroczeniu progu szkoły byliśmy oczarowani jej wnętrzem, kolorystyką i wyglądem korytarzy. Ale gospodarze zadbali o to, abyśmy poznali szkołę wielozmysłowo, pierwsza zasada "przez żołądek do serca" okazała się strzałem w dziesiątkę. Pod czujnym okiem opiekunów pracowni i uczniów technikum żywienia i usług gastronomicznych, którzy zapoznali nas z obsługą profesjonalnych urządzeń i udzielili nam niezbędnych wskazówek, wzięliśmy udział w warsztatach kulinarnych. Podzieleni na grupy zadaniowe, dzielnie stawiliśmy czoła nowym wyzwaniom, by potem delektować się pachnącymi, własnoręcznie wykonanymi muffinkami, ciasteczkami oraz plackami ziemniaczanymi.
Podczas kilkugodzinnego pobytu w "Rolniku" mieliśmy okazję poznać niektórych nauczycieli, porozmawiać z uczniami, zdobyliśmy informacje na temat kierunków kształcenia w ZS CKR, specyfiki nauki, odbywania praktyk zawodowych oraz możliwości ukończenia różnorodnych kursów zawodowych.
Po zapoznaniu z bazą szkoły: wyposażeniem sal lekcyjnych i profesjonalnych pracowni do nauki języków obcych, chemii oraz do przedmiotów zawodowych, a także siłowni, zewnętrznego kompleksu sportowego i sprzętu mechanizacji rolnictwa, niektórzy z nas nie mieli wątpliwości, że jest to najlepsza szkoła w mieście. Oni już dokonali wyboru!
W dniu 16.10.2017 r. uczniowie klasy III gimnazjum uczestniczyli w dwugodzinnych warsztatach "Poznaję siebie i świat zawodów" prowadzonych przez p. Olgę Bielarską i p. Ewę Murek- Szotko z Publicznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Sokołowie Podlaskim. Gimnazjaliści za pomocą testów określali swój temperament oraz profil zainteresowań. Na bieżąco interpretowane wyniki ankiet pozwoliły im sprecyzować preferencje zawodowe.